این سایت به منظور خدمات رسانی بهتر برای هموطنان عزیز راه اندازی شده تا به صورت مستقیم انواع قارچهای پرخاصیت (گانودرما لوسیدوم، دم بوقلمون، شیتاکه و چاگا) را با کیفیت مرغوب در کمترین زمان با پست پیشتاز به سراسر کشور عزیزمان و دنیا ارسال کنیم.

محل لوگو

قارچ گانودرما مانع رشد سلول های سرطان سینه می شود


قارچ گانودرما مانع رشد سلول های سرطان سینه می شود

گانودرما لوسیدوم، قارچ آسیایی معروفی است که بیش از ۲۰۰۰ سال است جهت ارتقای سلامت عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، قارچ گانودرما در طب سنتی چین برای جلوگیری و درمان بیماری های متعددی از جمله سرطان به کار می رود. گانودرما لوسیدوم با جلوگیری از رونویسی عامل NF-ĸB، مانع از رفتار تهاجمی سلول های سرطان سینه می شود. با وجود این، مکانیسم های مولکولی مسئول، جهت جلوگیری از اثرات گانودرما لوسیدوم بر رشد سلول های تهاجمی و متاستاتیک سرطان سینه به طور کامل مشخص نشد.این پژوهش نشان می دهد که قارچ گانودرما با سرکوب واکنش عادی مسیر انتقال پیام Akt/NF-ĸB از تکثیر سلول های سرطان سینه MDA-MB-231 جلوگیری می کند. گانودرما لوسیدوم مانع Akt در Ser⁴⁷ و سرکوب واکنش Akt شده، که منجر به جلوگیری از فعالیت NF-ĸB در سلول های MDA-MB-231 می شود. اثر بیولوژیکی گانودرما لوسیدوم با جلوگیری از چرخه سلولی در G0G1 نشان داده شد، که نتیجه سرکوب واکنش عادی NF-ĸB بود. نتایج نشان داد که قارچ گانودرما با تغییر مسیر انتقال پیام Akt/NF-ĸB از رشد سلول های سرطان سینه MDA-MB-231 جلوگیری می کند و می تواند به درمان این نوع سرطان کمک کند.

قارچ گانودرما و مکمل غذایی

قارچ گانودرما لوسیدوم

قارچ گانودرما لوسیدوم

یک سوم از سرطان هایی که اخیرا در بین زنان آمریکا شناسایی شده، سرطان سینه است. زیرا این نوع سرطان اغلب از طریق فنوتیپ واکنشی به فنوتیپ متاستاتیک و تهاجمی پیشرفت می کند. سرطان سینه دومین علت اصلی مرگ از بیماری سرطان در جمعیت زنان آمریکا است. پژوهش های وسیع مجموعه تحقیقاتی سرطان جهان و موسسه تحقیقاتی سرطان آمریکا به وضوح اهمیت تغذیه در جلوگیری از سرطان را نشان می دهد. تغذیه مناسب می تواند شیوع سرطان های سینه در بین زنان آسیایی را نیز کاهش دهد. برخی از مواد غذایی، دارای عامل جلوگیری کننده مواد شیمیایی هستند و می توانند به درمان سرطان کمک کنند. این اثرات ضد سرطانی، محبوبیت مکمل های غذایی را در بین بیماران مبتلا به سرطان به طور چشمگیری افزایش داده است.

گانودرما لوسیدوم، قارچ خوراکی محبوبی است که به طور گسترده در آسیای شرقی جهت درمان بیماری ها، ارتقای سلامتی و طول عمر مورد استفاده قرار می گیرد. آنها باور دارند که مصرف منظم قارچ گانودرما به شکل انواع چای، ذهن و بدن را تقویت می کند. پودر خشک شده گانودرما لوسیدوم بیش از ۲۰۰۰ سال است که در طب سنتی چین برای جلوگیری و درمان بیماری های متعددی از جمله سرطان مورد استفاده قرار می گیرد. خواص ضد سرطانی قارچ گانودرما را به پلی ساکارید ها نسبت داده اند که مسئول تحریک سیستم ایمنی هستند یا تری ترپن هایی که با فعالیت سیتوتاکسیک با سلول های سرطانی مبارزه می کنند. اخیرا قارچ گانودرما مانند مکمل غذایی به شکل کپسول یا عصاره حاوی هاگ آن موجود است. اثر ضد سرطانی گانودرما لوسیدوم با جلوگیری از چسبندگی، انتقال و تهاجم سلول های متاستاتیک سرطان سینه اثبات شد.

پژوهش حاضر نشان می دهد که قارچ گانودرما با ممانعت از فعالیت چرخه سلولی و NF-ĸB از طریق جلوگیری از فسفریلاسیون Akt در سلول های MDA-MB-231، مانع رشد سلول های سرطان سینه می شود.

خاصیت ضد سرطانی گانودرما لوسیدوم

مصرف قارچ گانودرما و فواید دارویی آن مربوط به زمان های گذشته است. ترکیبات فعال بیولوژیکی مختلف مانند پلی ساکارید ها، تری ترپن ها، پروتئین ها و لیپیدها از گانودرما لوسیدوم جدا شده اند. با وجود این، قارچ گانودرما معمولا به شکل مکمل های غذایی، پودر و چای مصرف می شود. هاگ های گانودرما لوسیدوم از عوامل رونویسی فعال AP-1 و NF-ĸB جلوگیری می کند، در نتیجه مانع ترشح uPA و حرکت زیاد سلول های سرطانی مهاجم می شوند. در پژوهش حاضر، قارچ گانودرما به شکل مکمل غذایی حاوی عصاره پودر شده و هاگ هایی با پلی ساکارید %۱۳٫۵ و تری ترپن های %۶ مودر استفاده قرار گرفت. همچنین مشخص شد که پلی ساکاریدهای مجزا و تری ترپن ها از طریق مکانیسم های مختلفی شامل تحریک پاسخ سیستم ایمنی یا اثرات سیتوتاکسیک علیه سلول های سرطانی، اثرات ضد سرطانی دارند. استفاده از قارچ گانودرما حاوی پلی ساکارید و تری ترپن با روش داروی گیاهی منطبق است و استفاده از تمام فرآورده می تواند تاثیرات سمی احتمالی اجزای منفرد را کاهش دهد. سلول های سرطان سینه با افزایش غلظت گانودرما لوسیدوم درمان شدند. قارچ گانودرما مانع فعالیت NF-ĸB در سلول های سرطان سینه می شود.

این پژوهش نشان می دهد که قارچ گانودرما با متوقف کردن چرخه سلولی در مرحله G0/G1،از رشد سلول های سرطان سینه جلوگیری می کند. قارچ گانودرما با جلوگیری از چسبندگی سلولی، حرکت سلولی، تهاجم سلولی و شکل گیری کلنی، مانع رشد سلول های سرطان سینه می شود.

آزمایش ها همچنان ادامه دارند تا مکانیسم هایی که با گانودرما لوسیدوم منجر به آپوپتوز در سلول های سرطان سینه می شود را مشخص کنند. قارچ گانودرما با ممانعت از NF-ĸB از رفتار متاستازی سلول های مهاجم سرطان سینه جلوگیری می کند. علاوه بر این عصاره اتانول گانودرما لوسیدوم، منجر به توقف فعالیت چرخه سلولی در مرحله G0-G1 می شود.

نتایج

در پژوهش، قارچ گانودرما به شکل عصاره پودرشده با هاگ حاوی پلی ساکارید %۱۳٫۵ و تری ترپن%۶ به کار رفت. گانودرما لوسیدوم از NF-ĸB فعال در سلول های سرطان سینه جلوگیری کرد. پژوهش حاضر نشان داد که قارچ گانودرما با متوقف کردن چرخه سلولی در مرحله G0/G1 مانع رشد سلول های سرطان سینه می شود. تاثیرات بیولوژیکی گانودرما لوسیدوم بر سلول های سرطان سینه با جلوگیری از فسفریلاسیون و سرکوب واکنش عادی پروتئین کیناز Akt تغییر کرد، در نتیجه منجر به جلوگیری از فعالیت NF-ĸB شد. این پژوهش نشان داد که چگونه قارچ خوراکی گانودرما لوسیدوم از رشد سلول های سرطانی متاستاتیک و مهاجم جلوگیری می کند. پژوهش حاضر همچنین، کاربرد احتمالی این قارچ را برای جلوگیری و درمان سرطان سینه تایید کرد.

  انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 65

دیدگاه های کاربران (0)

تبریز-میدان جهاد- مجتمع رویال- طبقه اول- پلاک 99

انتشار و استفاده از مطالب این وب سایت با ذکر منبع بلامانع است.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما