این سایت به منظور خدمات رسانی بهتر برای هموطنان عزیز راه اندازی شده تا به صورت مستقیم انواع قارچهای پرخاصیت (گانودرما لوسیدوم، دم بوقلمون، شیتاکه و چاگا) را با کیفیت مرغوب در کمترین زمان با پست پیشتاز به سراسر کشور عزیزمان و دنیا ارسال کنیم.

محل لوگو

خواص قارچ گانودرما در تنظیم هورمون ها و جلوگیری از ریزش مو


خواص قارچ گانودرما در تنظیم هورمون ها و جلوگیری از ریزش مو

قارچ گانودرما که به پادشاه گیاهان دارویی معروف است و در کشورهایی همچون چین، کره جنوبی، تایوان، ایران و… وجود دارد، معجزه گری برای درمان مشکلات هورمونی می باشد. دانشمندان پس از تحقیقات گسترده ای که بر روی این قارچ طبیعی انجام داده اند، به خواص متعددی از این قارچ دست یافته اند که از آن جمله می توانیم به تنظیم کنندگی هورمون ها اشاره کنیم.

در سال ۲۰۰۸ در ژاپن انجمن تحقیقاتی، برای یافتن خواص این گیاه به تحقیق پرداختند. آنها دریافتند که در قارچ گانودرما عصاره ای از اتانول وجود دارد که باعث ایجاد فعالیت در استروژن می شود. حال در متن زیر به بررسی این تحقیقات رسیدگی خواهیم نمود.

شرکت منوپوز در مورد سلامتی زنان به مطالعه پرداخت. و به این نتیجه رسید که مشکل هورمونی اکثریت زنان را می توان حل کرد. از آنجایی که استفاده از داروهایی شیمیایی مضرات بسیاری برای زنان در پی داشت مثل ابتلا به سرطان پستان و… محققان به دنبال یک داروی طبیعی و خوراکی برای درمان این مشکل پرداختند. آنها کشف کردند که فقط با مصرف کمی از قارچ گانودرما می توان این مشکل را برطرف نمود. همانطور که می دانید استروژن ها نقش مهمی در نگهداری استخوان دارند. این هورمون در بدن زنان موجب شکل گیری ویژگی های زنانه متعدد از جمله ، تنظیم چرخه ی قاعدگی، دستگاه تولید مثل و.. می شود. اگر در میزان این هورمون های عدم تعادلی ایجاد شود بدن زنان را منجر به تولید انواع بیماری ها و تغییرات فیزیکی می نماید.

استروژن ها به وسیله ی جریان خون در بدن حرکت می کنند و با انواع بافت های سلولی بدن در ارتباط می باشند. این هورمون ها حتی می توانند پیام یا دستوری نیز منتقل کنند. هورمون استروژن باعث ایجاد تفاوت در بدن زنان و مردان می شود و برای چرخه ی تولید مثل زنان ضروری است.

حال تصور کنید در تولید این هورمون ها اختلالی پیش بیاید. برای جلوگیری از این مشکل محققان ژاپنی استفاده از قارچ گانودرما را به عنوان یک درمانگر طبیعی، پیشنهاد کردند.

قارچ گانودرما با قدمت ۴۰۰۰ هزار ساله، خواص درمانی بسیاری دارد. از جمله ی این خواص تنظیم کنندگی هورمون ها است. این قارچ به بدن شما در برابر استرس و تنظیم میزان هورمون بدن کمک می کند و سلامتی بدن شما را بهینه سازی می کند. تحقیقات بسیاری برای تنظیم نمودن هورمون بدن صورت گرفته است که بیشتر به مدل های حیوانی گرایش دارند ولی محققان چینی به خواص گیاهی قارچ گانودرما پی برده اند. آنها دریافتند که عصاره موجود در قارچ گانودرما حتی برای درمان سرطان نیز مفید است و با کاهش سطح هورمون های گیرنده به درمان سرطان کمک می کنند.

این ماده ی موجود در قارچ گانودرما می تواند از سیستم غدد درون ریز محافظت کند و آنها را به صورت مثبتی تحت تاثیر قرار دهد. غدد درون ریز، غددی هستند که در سرتاسر بدن موجود هستند و مسئول تولید هورمون می باشند. این غدد می توانند تاثیرات بسیاری از جنبه های سلامت برای بدن داشته باشند. غدد درون ریز بر متابولیسم، خواب، رشد، خلق و خوی جنسی و.. تاثیر مستقیم دارند.

خواص قارچ گانودرما در درمان ریزش مو

قارچ گانودرما علاوه بر تنظیم کنندگی هورمون ها به تقویت و افزایش رشد مو نیز کمک می کنند. این نوع قارچ ها دارای خواص ضد التهابی هستند که موجب بهبود گردش خون در بدن می شوند و با توقیت فولیکول های موجود در ریشه مو باعث افزایش رشد و تقویت موی سر می شوند. از طرف دیگر افزایش گردش خون در پوست سر باعث می شود که از سفید شدن زودرس موها جلوگیری شود. قارچ گانودرما از آنتی اکسیدان بسیاری سرشار است و از آنجایی که یکی از دلایل اصلی ریزش موی سر استرس و رادیکال های آزاد می باشد، استفاده از قارچ گانودرما این مشکل را رفع می کند. به گونه ای که رادیکال های آزاد را از بین برده و با درمان استرس از ریزش موی سر جلوگیری به عمل می آورد. در چین باستان برای جلوگیری از کاهش ریزش مو از قارچ گانودرما استفاده می کردند. این قارچ وقتی با دیگر داروهای ضد ریزش مو مخلوط می شود همچون یک تونیک مقوی برای مو عمل کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. همچنین استفاده از قارچ گانودرما باعث می شود موهای شما را در مقابل از دست رفتن رنگ طبیعی مو، درخشندگی و سفیدی زودرس محافظت کند.

طریقه مصرف قارچ گانودرما و عوارض استفاده از آن:

برخی از کارشناسان طریقه ی مصرف قارچ گانودرما را به صورت دمنوش و یا چای بیان کرده اند. این دمنوش یا چای را باید هر روز به صورت ناشتا و با معده ی خالی میل کنید. قارچ گانودرما به شدت مزه ی تلخی دارد به همین دلیل نمی توان به صورت خوراکی از آن استفاده نمود. برای همین قارچ گانودرما را به صورت پودر، تنتور، چای و خشک شده می توانید تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. در طب سنتی چینی برای استفاده از قارچ گانودرما ابتدا آن را خشک می کردند. سپس در قطعات کوچیکی خرد کرده و آنها را در تهیه انواع سوپ های خود و همچنین در قهوه و یا به صورت دمنوش مورد استفاده قرار می دادند. برای استفاده از قارچ گانودرما سعی کنید تا حد امکان از قارچ های ژاپنی استفاده نمایید. زیرا این دسته از قارچ ها نسبت به کشور های دیگر ارگانیک تر هستند.

اگر از قارچ گانودرمای تازه استفاده می کنید، در روز فقط مجاز به مصرف 2 تا 5 گرم از آن هستید. زیرا استفاده ی بیش از حد آن ممکن است عوارض بسیاری برای شما در پی داشته باشد. این دسته از عوارض مصرف قارچ گانودرما اغلب ناشی از عکس العمل بدن به سم زدایی و یا مصرف بیش از اندازه از این نوع قارچ می باشد. از جمله ی این عوارض می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

خون دماغ، خارش پوست، مشکلات گوارشی، سرگیجه، خون در مدفوع، خشک شدن بینی و دهان، خارش گلو، سوء هاضمه و معده درد و… .

میزان مصرف قارچ گانودرما به توجه به جنس، سن و درصد سلامتی بدن افراد مشخص می شود. ممکن است برای برخی از افراد مصرف کمی از قارچ گانودرما مفید واقع شود و برای برخی دیگر نیاز به استفاده ی بیشتری از این نوع قارچ باشد.

  انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 56

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تبریز-میدان جهاد- مجتمع رویال- طبقه اول- پلاک 99

انتشار و استفاده از مطالب این وب سایت با ذکر منبع بلامانع است.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما